Zarówno pasażerów, jak i kierowców chronią pasy bezpieczeństwa, odpowiednie foteliki i pasy dla dzieci i zagłówki. Bardzo ważna jest dbałość o to, by pasy bezpieczeństwa były wcześniej dobrze napięte i zapięte, gdyż jest to warunek ich właściwego działania. Istotną rolę pełnią napinacze pasów, które dociskają je, obciągając zapięcie pasa do tyłu, gdy dochodzi do zderzenia. Działanie pasów bezpieczeństwa uzupełniają zagłówki zamontowane w każdym siedzeniu. Ich brak powoduje, że gdy dojdzie do zderzenia czołowego, dochodzi do głębokiego urazu szyjnej części kręgosłup. Bezpieczeństwo wspomagają systemy takie jak:
- WHIPS –system obniżający ryzyko urazów kręgów szyjnych wskutek uderzenia w tył pojazdu. Fotel jest odpowiednio odkształcony, a zagłówek wysunięty w przód.
- kamera 360° – czujniki monitorujące otoczenie pojazdu. Szczególnie ważną rolę odgrywają w czasie parkowania, manewrach oraz przy jeździe w warunkach ograniczonej widoczności.
- ACC – aktywny tempomat, który, korzystając z radaru, określa, w jakiej odległości znajduje się pojazd jadący z przodu, i dostosowuje prędkość do jego prędkości.
- system inteligentnego sterowania wiązką świateł drogowych, czyli Active High Beam Control, który jest skonstruowany tak, aby nie oślepiać innych kierowców (dzięki specjalnym przysłonom) i jednocześnie intensywnie doświetlać otoczenie, w tym pobocze.
- zmodernizowany system City Safety, który jest aktywny nawet poniżej prędkości 50 km/h. Dzięki laserowemu czujnikowi wbudowanemu w górną część szyby na wysokość lusterka wstecznego monitorowany jest ruch przed pojazdem, który hamuje automatycznie w razie niezareagowania kierowcy na czas na zwolnienie lub zahamowanie jadącego przed nim auta.
- Crash test – test zderzeniowy przeprowadzany w laboratoriach w celu sprawdzenia biernego bezpieczeństwa pojazdu.
- Animal Detection – nowoczesny system, który minimalizuje ryzyko kolizji
z udziałem zwierząt. Ma on zdolność wyhamowania auta, gdy zwierzę wtargnie
na drogę. Tworzą go radary i kamery na podczerwień, które monitorują, co dzieje się przed pojazdem i po bokach.
- poduszka powietrzna dla pieszych – znajduje się na przedniej masce samochodu. Czujniki z przodu auta wykrywają zetknięcie się z pieszym, a ładunek pirotechniczny otwiera zawiasy maski i podnosi ją przy pomocy poduszki. Nadmuchana poduszka, która swoim zasięgiem pokrywa boczne słupki, a także 1/3 przedniej szyby łagodzi skutki zderzenia i osłania głowę pieszego.
- system wykrywający krawędzie jezdni i bariery drogi wykorzystujący kamerę i radar śledzące położenie pojazdu w stosunku do krawędzi jezdni. Rozpoznaje on bariery energochłonne, białe linie wyznaczające krawędź jezdni oraz linię pobocza.
Gdy wykryje zjeżdżanie pojazdu z drogi, przejmuje kontrolę nad nim, by skorygować tor jazdy. Działa on w zakresie prędkości od 70 do 200 km/h.